Verkenning van competenties voor leerkrachten Engels in het basisonderwijs


11 september 2019
Het doel van deze verkenning is om een bijdrage te leveren aan de ontwikkeling van herkenbare en bruikbare competentieprofielen voor leerkrachten in de drie varianten waarin Engels op de baisschool wordt gegeven: Eibo, vvto en tpo. Op basis van literatuurstudie en expertbevraging is een eerste lijst van competenties voor leerkrachten Engels opgesteld. De relevantie en wenselijkheid van de opgestelde lijst is onderzocht door middel van een digitale bevraging van de doelgroep. Op basis van de uitkomsten van de digitale bevraging zijn de competenties verder aangescherpt en zijn mogelijkheden verkend om de competentieprofielen uit te werken tot een handzaam instrument voor scholen.

auteur SLO: Dirk Tuin, Annette Thijs
jaar van uitgave: 2015

Tuin, D., & Thijs, A. (2015). Verkenning van competenties voor leerkrachten Engels in het basisonderwijs. Enschede: SLO.


toon meer

Sector

Vak

Leerplankundig thema

Vakspecifiek thema

Type publicatie

Vrije trefwoorden