Documenten
verfijn de resultaten
Zoeken in de index
Presentatie conferentie 'Verder met burgerschap'. De onderzoeksresultaten door Manja Coopmans & Anne Bert Dijkstra.
Alliantie Burgerschap is een samenwerkingsverband van de CED groep, Inspectie van het Onderwijs, KPC Groep, nationaal Expertisecentrum leerplanontwikkeling SLO, Universiteit van Amsterdam en VOS/ABB.
Formatief evalueren met leesgesprekken
In het Referentiekader doorlopende leerlijnen taal en rekenen is voor het hele onderwijs (van de basisschool tot het hoger onderwijs) vastgelegd wat leerlingen moeten kennen en kunnen als het gaat om Nederlandse taal en rekenen/wiskunde. Het gaat om basiskennis en -vaardigheden die voor alle leerlingen van belang zijn. Het doel van de invoering van een referentiekader voor deze basiskennis en -vaardigheden is een algemene niveauverhoging van het onderwijs.
Deze publicatie bevat een uitwerking van doorlopende leerlijnen voor het leesonderwijs. Na een kort schematisch overzicht van de leerstoflijnen bij het domein lezen en een beschrijving van de algemene kenmerken van de leerlijn lezen, volgt een karakteristiek van het lezen in groep 1 tot en met 8.
Toelichting bij de leerdoelenkaart 10-14 bewegingsonderwijs
Leerdoelenkaart 10-14 bewegingsonderwijs
Document met leerlijnen en voorbeeldmatige leerplankaders van de 21e-eeuwse vaardigheden. De leerlijnen fungeren als kijkwijzers voor het volgen van de ontwikkeling van leerlingen in 21eeeuwse vaardigheden.
Tijdschrift Taal nummer 10
leerlijnen rekenboog.zml