Documenten
verfijn de resultaten
Zoeken in de index
Het kunstwerk van een individuele kunstenaar blijkt soms het werk van een coöperatief te zijn.
Voor het realiseren van een consistent en overzichtelijk onderwijsprogramma, keuzevak Ondernemen in de vorm van een leerplan maken we gebruik van het curriculaire spinnenweb van SLO.
Wat mag je met betrekking tot onderzoeksvaardigheden van leerlingen op het eind van havo en vwo verwachten?
In bijgaand document wordt een suggestie gedaan voor eindtermen voor de gammavakken voor zowel informatie- als onderzoeksvaardigheden.
In deze eindtermen wordt onderscheid gemaakt tussen attitudes, vaardigheden en kennis. De volgorde is bewust gekozen. De vaardigheden staan weliswaar centraal, maar zonder de juiste (kritische) houding boet het onderzoek aan kwaliteit in. Ook is kennis met betrekking tot elk van de zes onderscheiden stappen van essentieel belang om telkens de juiste keuzes te kunnen maken.
Handleiding profielwerkstukken 2017-2018 TWICKEL College Hengelo.