Documenten
verfijn de resultaten
Zoeken in de index
Met deze werkvorm inclusief invulbaar werkblad geef je met collega’s antwoord op de vraag: hoe zet jij als docent de leerlingen in actie in de vijf fasen van formatief evalueren? En waaruit bestaat de interactie tussen docent en leerlingen in deze FE-fasen en het hele FE-proces? Samen formuleren jullie concreet antwoord op hoe je het proces van co-regulatie vormgeeft in de klas.
Analyse kindvolgsysteem Mijn Kleutergroep
Werkopdracht aan SLO voor het actualiseren van de kerndoelen Nederlands, rekenen-wiskunde, burgerschap en digitale geletterdheid.
Opdracht vanuit ministerie OCW aan SLO voor actualiseren kerndoelen basisvaardigheden.
Een gespreksplaat over sociaal, emotioneel en fysiek welbevinden.
Reactiekinetiek en chemisch evenwicht zijn twee belangrijke en moeilijke onderwerpen in het vwo scheikunde programma. Door deze begrippen op formatieve wijze (dat wil zeggen de begrippen te verhelderen met leerlingen, activiteiten aan te bieden die laten zien in hoeverre leerlingen de begrippen begrijpen en misconcepties hebben en een vervolgactie aan dat begrip en misconceptie te koppelen) te introduceren en leerlingen mee aan het werk te zetten, wordt de kans op een beter begrip van deze lastige onderwerpen groter.
Deze invulbare bijlage bij de werkvorm helpt je om als team daarover na te denken en levert een concrete teamposter op: wat doen leerlingen en leraar in de klas?
Een presentatie over het Companion Volume, gegeven tijdens het webinar voor mvt-lerarenopleiders op 25 november 2021.
Bijlage 1 van het Companion Volume.
Bijlage 2 van het Companion Volume.