Documenten
verfijn de resultaten
Zoeken in de index
Powerpoint met uitleg en voorbeelden van misconcepties
Samen ontdekken welke misconcepties jullie als team hebben over formatief evalueren (FE) en hoe die het implementeren van FE in de weg kunnen staan.
Op formatieve wijze aan de slag met korte videofragmenten uit eigen praktijk.
Doelen en leerplankaders erfgoed.
Placemat cultureel erfgoed.
Een gespreksleidraad om te komen tot een PTA voor muziek havo/vwo.
Voorbeelduitwerkingen van de gespreksleidraad voor een PTA voor muziek havo/vwo.
Slang-model. Dit schema geeft de succesfactoren weer die een rol spelen in de samenwerking tussen schoolvakken. Het model hoort bij de Handreiking samenwerking mens- en maatschappijvakken.
In deze praktische publicatie laten we zien wat rijke rekenvragen kunnen betekenen in het kader van formatief evalueren. We werken aan de hand van concrete voorbeelden uit wat rijke rekenvragen zijn en aan welke criteria ze moeten voldoen. Ten slotte presenteren we een stappenplan waarmee je zelf rijke rekenvragen kunt ontwerpen.
Nadat de stof over de bloedsomloop behandeld is, zet de leraar leeractiviteiten in om na te gaan in hoeverre leerlingen daadwerkelijk de stof beheersen. Dat doen ze door via schema’s de bloedsomloop te visualiseren en te benoemen.