Documenten
verfijn de resultaten
Zoeken in de index
Inventarisatie van de verschijningsvormen van samenwerking tussen mens en maatschappijvakken op scholen voor voortgezet onderwijs in Nederland (inclusief Caribisch Nederland).
Resultaten van een onderzoek waarin docenten gevraagd werk naar de doelstellingen voor het samenwerkingsvak mens en maatschappij.
In deze les staan bacteriën en virussen centraal. Wat is eigenlijk het verschil tussen bacteriën en virussen? Waarin lijken ze op elkaar? Wat is een immuunsysteem? En wat doet hij eigenlijk?
Stappenplan Kansen voor samenhang: Prinsjesdag
Stappenplan kansen voor samenhang: Bacteriën en virussen
Deze checklist hoort bij de themapagina handreiking samenwerking mens en maatschappijvakken. Docenten(teams) kunnen deze gebruiken in hun samenwerkingsproject.
Voor je liggen gespreksvragen die je als schoolleider en/of teamleider kunt gebruiken in (online) teamgesprekken over de geleerde lessen rondom afstandsonderwijs om van daaruit de opgedane kennis en vaardigheden te borgen.
Stappenplan kansen voor samenhang
Digilijnrekenen.nl biedt een overzicht van doorlopende leerlijnen in groep 1 t/m 6 van het po voor het domein Rekenen uit het Referentiekader. De leerlijnen worden gevisualiseerd in een 'stromenland' met Getalbegrip als centrale lijn.
Deze interactieve pdf bevat alle informatie uit de voormalige website DigilijnRekenen. Met handleiding en mogelijke gebruiksscenario's.
Formatief evalueren (FE) ondersteunt het leerproces en de ontwikkeling van kinderen. Deze naastlegger met tips bij elke stap van het cyclische proces van formatief evalueren, helpt leerkrachten in het po direct bij de voorbereiding om formatief evalueren te integreren in thema en leeractiviteiten.