Documenten
verfijn de resultaten
Zoeken in de index
Onderzoek wijst uit dat bij het leren omgaan met geld executieve functies cruciaal zijn. Voor iedere executieve functie is een kaart gemaakt met onder andere kenmerken van zwak ontwikkelde executieve functies bij jongeren, tips voor het stimuleren van de betreffende executieve functie, en het belang van deze executieve functie voor financiële geletterdheid en problemen die zich daarbij kunnen voordoen.
De themakaarten financiële geletterdheid bieden een overzicht van de mate waarin er een beroep wordt gedaan op executieve functies gekoppeld aan Nibud-leerdoelen en competenties.
De themakaarten financiële geletterdheid bieden een overzicht van de mate waarin er een beroep wordt gedaan op executieve functies gekoppeld aan Nibud-leerdoelen en competenties.
De themakaarten financiële geletterdheid bieden een overzicht van de mate waarin er een beroep wordt gedaan op executieve functies gekoppeld aan Nibud-leerdoelen en competenties.
De themakaarten financiële geletterdheid bieden een overzicht van de mate waarin er een beroep wordt gedaan op executieve functies gekoppeld aan Nibud-leerdoelen en competenties.
Wat moeten leerlingen kennen en kunnen om op 18-jarige leeftijd financieel redzaam te zijn? Als je die vraag als leerkracht hebt, dan bieden de ’Nibud-doelen in doorgaande lijn’ daarvoor een mooi kader.
Wat moeten leerlingen kennen en kunnen om op 18-jarige leeftijd financieel redzaam te zijn? Als je die vraag als leerkracht hebt, dan bieden de ’Nibud-doelen in doorgaande lijn’ daarvoor een mooi kader.
Wat moeten leerlingen kennen en kunnen om op 18-jarige leeftijd financieel redzaam te zijn? Als je die vraag als leerkracht hebt, dan bieden de ’Nibud-doelen in doorgaande lijn’ daarvoor een mooi kader.
Wat moeten leerlingen kennen en kunnen om op 18-jarige leeftijd financieel redzaam te zijn? Als je die vraag als leerkracht hebt, dan bieden de ’Nibud-doelen in doorgaande lijn’ daarvoor een mooi kader.
Leerlingen werken in drie lessen aan hun kaartvaardigheden. Dit lesvoorbeeld beschrijft de eerste les, waar leerlingen voorbeelduitwerkingen van andere leerlingen met elkaar te bekijken en naast besproken succescriteria te leggen.