Documenten
verfijn de resultaten
Zoeken in de index
Toetsen voor ERWD leerlingen
Met zijn allen over de kast: Over formatief evalueren tijdens
wendspringen
Petra gooit meteen een driepunter - Over formatief evalueren bij het
stoepranden.
Leerlingen geven een boekpitch voor een jury: in een korte presentatie van 2 tot 3 minuten 'verkopen' ze hun boek aan filmmakers (jury van leerlingen).
De leerlingen bedenken aan de hand van gegeven bronnenmateriaal erschillende soorten historische vragen.
Leerlingen bepalen wat zij de belangrijke gebeurtenissen en ontwikkelingen in een tijdvak of van een thema/onderwerp vinden en plaatsen die in chronologische volgorde.
De leerlingen doen uitspraken over het begin van de Koreaanse Oorlog via bronnenmateriaal. Daarbij ligt de nadruk op het beoordelen van bronnen op betrouwbaarheid.
Persbericht internationale IJSO 2019 Doha
Taalactiviteiten receptief schriftelijk (lezen)
Taalactiviteiten productief schriftelijk (schrijven)