Documenten
verfijn de resultaten
Zoeken in de index
In het Referentiekader doorlopende leerlijnen taal en rekenen is voor het hele onderwijs (van de basisschool tot het hoger onderwijs) vastgelegd wat leerlingen moeten kennen en kunnen als het gaat om Nederlandse taal en rekenen/wiskunde. Het gaat om basiskennis en -vaardigheden die voor alle leerlingen van belang zijn. Het doel van de invoering van een referentiekader voor deze basiskennis en -vaardigheden is een algemene niveauverhoging van het onderwijs.
Deze publicatie bevat een uitwerking van doorlopende leerlijnen voor het leesonderwijs. Na een kort schematisch overzicht van de leerstoflijnen bij het domein lezen en een beschrijving van de algemene kenmerken van de leerlijn lezen, volgt een karakteristiek van het lezen in groep 1 tot en met 8.
Toelichting bij de leerdoelenkaart 10-14 bewegingsonderwijs
Leerdoelenkaart 10-14 bewegingsonderwijs
Document met leerlijnen en voorbeeldmatige leerplankaders van de 21e-eeuwse vaardigheden. De leerlijnen fungeren als kijkwijzers voor het volgen van de ontwikkeling van leerlingen in 21eeeuwse vaardigheden.
Tijdschrift Taal nummer 10
leerlijnen rekenboog.zml
videoinstructie en feedback met een tablet
Voorstel voor redesign van het Onderwijs BegrippenKader (OBK). Dit rapport is de publieksversie van de definitieve versie die is opgesteld ten behoeve van besluitvorming door de directies van SLO en Kennisnet op 14 september 2017.
Van dit document is geen samenvatting beschikbaar