Documenten
verfijn de resultaten
Zoeken in de index
In deze toolbox over meertaligheid in de kinderopvang komen verschillende thema’s aan bod die relevant zijn voor pedagogisch medewerkers en gastouders die omgaan met jonge kinderen (0-4 jaar) die meerdere talen (gaan) verwerven.
In dit lesvoorbeeld beschrijven we hoe Nicoline Tammes, leerkracht groep 3 van IKC de Bosmark in Dinxperlo, in haar leesles aan de slag gaat met formatief evalueren, welke keuzes zij maakt en welke effecten dit op haar handelen en dat van de leerlingen heeft.
Leerlingen krijgen botten (afgedrukt op papier) van een paleontologisch dier en moeten die op een logische wijze in elkaar passen.
Formatief evalueren is een hot topic op het Veluws College. Het projectonderwijs heeft als vliegwiel gewerkt. En wonderlijk genoeg ontpopte de coronaperiode zich als katalysator voor de onderwijsvorm. Welke handvatten heeft Veluws College jou te bieden?
Formatief evalueren zorgt er op het Zone College voor dat het team leraren écht in het oog hebben. En dat niet de leraren maar de leerlingen actief zijn en leren op basis van (begeleide) keuzes en inzichten. De aanpak van Zone College biedt veel inspiratie.
Beschrijving Doen, praten, bewegen en rekenen
Beschrijving kindvolgsysteem
Analyse KVM Kleuters
Analyse kindvolgsysteem
Kleuter in beeld sociaal emotioneel
Analyse kindvolgsysteem
Analyse Kleuter in beeld motoriek
Analyse kindvolgsysteem
Analyse Kindvolgsysteem KVS voor Vrije scholen