Documenten
verfijn de resultaten
Zoeken in de index
In dit lesvoorbeeld bouwen leerlingen voldoende kennis op over De Opstand, de strijd van de Nederlanden tegen de koning van Spanje.
Als leraar kijk je verder dan de ontwikkeling van de leerling binnen jouw groep. Rondom de doorstroom, van de ene naar de andere groep, draag je bewust over welke unieke ontwikkelingskenmerken de leerlingen uit jouw klas hebben. Ook geef je aan welke mogelijke voorsprong of achterstand een leerling heeft opgelopen en welke maatwerkoplossingen daar goed bij passen.
SLO heeft in de loop der tijd diverse producten ontwikkeld die goed passen bij de doelstellingen van het Nationaal Programma Onderwijs en die je helpen om zicht op en overzicht over doelen, leerlijnen en de ontwikkeling van kinderen van 2 tot en met 7 jaar te houden.
Een aanvulling bij de gekozen NPO-interventie(s) zijn gesprekskaartjes die SLO ontwikkeld heeft. Die kunnen gebruikt worden om het gesprek aan te gaan over het onderwijs bij jullie op school.
Leerlingen gaan aan de slag met stroomsterkte in serieschakelingen.
Sportieve leerlingen in de bovenbouw van vmbo bb en kb (deel 2) LO 7 2016.
Beschrijving van het kindvolgsysteem PeuterPlusPlan.
Deze werkvorm is een hulpmiddel voor leraren om na te gaan welke vervolgacties in fase 5 (HOE) je kunt inzetten passend bij het in fase 3 geanalyseerde probleem (WAT). De werkvorm laat je nadenken over WAT precies het leerprobleem is bij jouw leerling(en) in jouw les en HOE jij daar dan met een passende vervolgstap op kunt inspelen (fase 5).
Dit lesvoorbeeld, wiskunde - grafieken tekenen, laat zien hoe je een set van opgaven in je lesmethode formatief kunt gebruiken om succescriteria te verhelderen en aan te vullen, in interactie leerlingreacties verzamelen en leerling een rol te geven bij het analyseren van de leerlingreacties en hen zelf te laten nadenken over een passende vervolgactie.
Deze werkvorm is een hulpmiddel voor leraren om na te gaan welke vervolgacties in fase 5 (HOE) je kunt inzetten passend bij het in fase 3 geanalyseerde probleem (WAT). De werkvorm laat je nadenken over WAT precies het leerprobleem is bij jouw leerling(en) in jouw les en HOE jij daar dan met een passende vervolgstap op kunt inspelen (fase 5).