Documenten
verfijn de resultaten
Zoeken in de index
Jaarverslag voor het boekjaar 2018.
Jaarverslag voor het boekjaar 2020.
Overdruk uit het kerndoelenboekje dat verscheen bij de introductie, inclusief latere wettelijke aanvullingen op deze kerndoelen.
Powerpoint webinar 7 juli 2021 Werken met leerroutes passend perspectieven in en na coronatijd
Self-assessment grid mvt.
Een gespreksleidraad voor het opstellen van een PTA voor het vak geschiedenis vmbo.
Voorbeelduitwerkingen van de gespreksleidraad voor een PTA voor geschiedenis vmbo.
De rekenmethode geeft vaak suggesties voor verwerking op meerdere niveaus. Wat kun je als leerkracht zelf doen om je onderwijs nog beter af te stemmen op de behoeften van je leerlingen? Hoe kun je differentiatie in het rekenonderwijs aanpakken?
In het Protocol Ernstige RekenWiskunde-problemen en Dyscalculie, wordt het rekengesprek genoemd als instrument bij leerlingen met geringe rekenproblemen. Wat is eigenlijk een reken(werk)gesprek? Bij wie pas je het reken(werk)gesprek toe, en hoe werkt het? En . . . is het werkelijk een probaat middel voor leerlingen die vastlopen bij geringe rekenproblemen?
Als leerkracht wil je zo goed mogelijk omgaan met de verschillen in voorkennis, leerprestaties en interesses tussen de leerlingen in je klas, zodat leerlingen zich optimaal kunnen ontwikkelen. Met andere woorden: je moet differentiëren. Maar hoe doe je dat?