Documenten
verfijn de resultaten
Zoeken in de index
Meer structurele aandacht voor de reken-wiskundige basisvaardigheden is essentieel, maar hoe doe je dat binnen een vol programma, waarbij de methode ervan uitgaat dat de kinderen alles inmiddels begrijpen, kunnen en beheersen?
Wat wil je met je rekenonderwijs bereiken? De effectiviteit van je rekenles hangt samen met deze vraag. In de rekenles gaat het om het opdoen van kennis en vaardigheden, maar ook om toepassen en nadenken. Rekenen is dus een complex vak. Als leerkracht heb je een gereedschapskist nodig met verschillende instructiemodellen en werkvormen. Ontdek de rol van directe instructie en denkinstructie bij rekenen aan de hand van diverse voorbeelden.
Het versterken van de onderwijskwaliteit door het professionaliseren van leraren.
Lukt het jou om je rekenles steeds weer zo in te richten dat ook je rekenangstige leerlingen gemotiveerd en actief leren?
Maak de keuze op basis van beoogde leerdoelen en leerprocessen.
Persbericht over de eindronde van de IJSO 2021
In deze notitie beschrijven we aan de hand van problemen in de huidige examenprogramma’s een aantal kansen voor de vernieuwing van de vakken biologie, nask1 en nask2.
Topografie en aardrijkskunde in het basisonderwijs
Reacties op blog #6
Reacties op blog #5: ontbreken statistiek bij wiskunde B.