Documenten
verfijn de resultaten
Zoeken in de index
In deze analyse schetsen we trends en ontwikkelingen die laten zien waarom het gewenst is om digitale geletterdheid een vaste plaats te geven in het curriculum.
Voor Nederlands en/of Rekenen-wiskunde. Wat kan ik doen met leerlingen die specifieke onderwijsbehoeften hebben?
Inhoudslijnen met aanbodsdoelen voor Engels vvto in het primair onderwijs
Inhoudslijnen met aanbodsdoelen Engels in het basisonderwijs (vervroegd) Eibo)
Analyse en kritische waardering van creatieve teksten (waaronder literaire).
Een persoonlijke reactie geven op creatieve teksten (waaronder literaire).
Lezen als vrijetijdsbesteding.
Lessenserie Modelleercyclus Mechanica
Op IKC de Bosmark herontwerpen leerkrachten hun lessen om formatief evalueren in te bedden in hun lespraktijk. Dat gebeurt aan de hand van een denkraam, als hulpmiddel om de vijf fasen van formatief evalueren te expliciteren.
Nicoline Tammes, leerkracht van groep 3 op IKC de Bosmark, geeft haar meetkundelessen formatief vorm. In deze beschrijving laten we zien hoe de les eruitziet, welke keuzes zij maakt en wat het effect op de leerlingen is.