Documenten
verfijn de resultaten
Zoeken in de index
Slang-model. Dit schema geeft de succesfactoren weer die een rol spelen in de samenwerking tussen schoolvakken. Het model hoort bij de Handreiking samenwerking mens- en maatschappijvakken.
In deze praktische publicatie laten we zien wat rijke rekenvragen kunnen betekenen in het kader van formatief evalueren. We werken aan de hand van concrete voorbeelden uit wat rijke rekenvragen zijn en aan welke criteria ze moeten voldoen. Ten slotte presenteren we een stappenplan waarmee je zelf rijke rekenvragen kunt ontwerpen.
Nadat de stof over de bloedsomloop behandeld is, zet de leraar leeractiviteiten in om na te gaan in hoeverre leerlingen daadwerkelijk de stof beheersen. Dat doen ze door via schema’s de bloedsomloop te visualiseren en te benoemen.
Inventarisatie van de verschijningsvormen van samenwerking tussen mens en maatschappijvakken op scholen voor voortgezet onderwijs in Nederland (inclusief Caribisch Nederland).
Resultaten van een onderzoek waarin docenten gevraagd werk naar de doelstellingen voor het samenwerkingsvak mens en maatschappij.
In deze les staan bacteriën en virussen centraal. Wat is eigenlijk het verschil tussen bacteriën en virussen? Waarin lijken ze op elkaar? Wat is een immuunsysteem? En wat doet hij eigenlijk?
Stappenplan Kansen voor samenhang: Prinsjesdag
Stappenplan kansen voor samenhang: Bacteriën en virussen
Deze checklist hoort bij de themapagina handreiking samenwerking mens en maatschappijvakken. Docenten(teams) kunnen deze gebruiken in hun samenwerkingsproject.
Voor je liggen gespreksvragen die je als schoolleider en/of teamleider kunt gebruiken in (online) teamgesprekken over de geleerde lessen rondom afstandsonderwijs om van daaruit de opgedane kennis en vaardigheden te borgen.