Leestips
verfijn de resultaten
Hieronder vind je een overzicht met leestips:
Zoeken in de index
In deze publicatie wordt bewegen verbeteren, bewegen regelen, gezond bewegen en bewegen beleven uitgewerkt in kernactiviteiten en deelnameniveaus.
Een beschrijving van historische gebeurtenissen vanaf 1862 (de oprichting van de KVLO) en de betekenis voor de huidige tijd.
Een publicatie met dertien leerlijnen voor bewegingsonderwijs die zijn uitgewerkt voor ZMOK-klassen en ASS-leerlingen.
Twaalf leerlijnen voor zeer moeilijk lerenden met 29 bewegingsthema's. Daarbinnen worden activiteiten uitgewerkt naar vijf verschillende niveaus.
Een themanummer over de verhouding tussen de doelen voor bewegingsonderwijs en de bijdrage aan leerprestaties bij andere vakken.
In dit artikel wordt stilgestaan bij Bewegen beleven en uitgewerkt naar het waarderen van bewegen.
Deze publicatie gaat over de legitimatie van het bewegingsonderwijs. Waarom en waartoe bewegingsonderwijs?
In Naspa worden activiteiten uit verschillende sporten, zoals tafeltennis, voetbal, hockey en volleybal beschreven geschikt als naschools aanbod.
Dit boek gaat over de sociale en persoonlijke ontwikkeling van de jeugdige sporter en het belang van een op jongeren afgestemde begeleiding.
In dit boek worden twaalf leerlijnen uitgewerkt met (kern)activiteiten, tussendoelen en leerhulp.