Leestips
verfijn de resultaten
Zoeken in de index
Wat is het verband tussen verantwoord doeltaalgebruik van de docent en prestaties/motivatie van leerlingen en hoe maak je doeltaalgebruik je eigen.
praktische hulp bij toetsing en examinering volgens het ERK
Je leest hier meer over welke toepassingen beschikbaar zijn voor het vreemdetalenonderwijs. Hoe nieuwe media taalleerprocessen optimaliseren.
Over het belang van het leren van de Duitse taal, de jaarlijkse Dag van de Duitse taal, het Mach-Mit-Mobil, materiaal voor in de Duitse les.
Het Gemeenschappelijk Europees Referentiekader biedt een gemeenschappelijke basis voor oa de uitwerking van lesprogramma’s, leerplanrichtlijnen, ...
Hoe kies, beoordeel of maak je digitaal leermateriaal waar leerlingen daadwerkelijk van leren? En hoe herken je het uit het almaar groeiende aanbod?
Ter versterking van het vak Chinees vindt je hier een voorstel voor een leidraad voor een curriculum van het domein cultuur.
Op deze website vind je een beschrijving van de niveaus A1 en A2 van het Europees Referentiekader voor het Mandarijn.
In dit naslagwerk lees je over en vind je praktijkvoorbeelden van leerlijnen, differentiatie, dyslexie, excellentie en nieuwe media didactiek.
ruim zestig verschillende werkvormen die jouw lessen dynamischer en efficiënter maken