De preambule
13 december 2019
Voor alle vakken en sectoren in het vmbo gelden zes algemene onderwijsdoelen.
- Werken aan vakoverstijgende thema's;
- Leren uitvoeren;
- Leren leren;
- Leren communiceren;
- Leren reflecteren op het leer- en werkproces;
- Leren reflecteren op de toekomst.
Voor het vak NASK2 gelden daarnaast voor alle sectoren:
- Oriëntatie op leren en werken (NASK2/K/1);
- Basisvaardigheden (NASK2/K/2);
- Leervaardigheden in het vak scheikunde (NASK2/K3).
Exameneenheid | gl/tl | |
NASK2/K1 Oriëntatie op leren en werken | SE | CE |
---|---|---|
1. De kandidaat kan zich oriënteren op de eigen loopbaan en het belang en de rol aangeven van scheikunde in de maatschappij. | X | |
NASK2/K/2 Basisvaardigheden | SE | CE |
2. De kandidaat beheerst basisvaardigheden die betrekking hebben op communiceren, (samen)werken, informatie verwerven en verwerken en het uitvoeren van berekeningen. | X | |
NASK2/K/3 Leervaardigheden in het vak scheikunde | SE | CE |
3. De kandidaat beheerst strategische vaardigheden die bijdragen tot:
|
X | X |