Instrumenten
verfijn de resultaten
Zoeken in de index
Met dit stappenplan stem je leerinhouden van vo-onderbouw en vo-bovenbouw af om zo de doorlopende leerlijn voor leerlingen te versterken.
Met dit model ga je na in welke mate er leraar- dan wel leerlinggestuurd gewerkt wordt en hoe de begeleiding daarbij eruitziet.
Deze voorbeeldrubrics zet je in om een aantal vaardigheden van leerlingen te beoordelen (al dan niet door de leerling zelf). Ze kunnen ook helpen als je zelf rubrics wilt ontwikkelen.
Dit model helpt bij het verduidelijken wat je bedoelt als je praat over het curriculum.
Met deze checklist met criteria beoordeel je het lesmateriaal van jezelf en van collega's.
Met deze checklist achterhaal je of alle noodzakelijke informatie in de les(senreeks) staat beschreven, zodat leerlingen er onafhankelijk van de docent mee kunnen werken.
Deze checklist zet je als team in bij het observeren van elkaars lessen, om vervolgens met de resultaten tot verbeterslagen te komen.
Met dit instrument breng de context van de school in kaart om zodoende te kijken welke ambities de school aankan wat betreft schooleigen curriculumontwikkeling.
Met deze werkwijze formuleer je samen met je schoolteam vanuit de schoolvisie criteria voor een vakoverstijgend aanbod.
De kern en de negen draden van het spinnenweb verwijzen naar tien onderdelen van het curriculum die nodig zijn bij het (plannen van) leren door leerlingen. De curriculumniveaus (macro, meso en micro) verwijzen naar verschillende systeemniveaus waarop afspraken kunnen worden vastgelegd over het curriculum.