Nieuws
verfijn de resultaten
Overzichtspagina met nieuwsberichten van SLO.
Je kunt het resultaat filteren via de menu's.
Zoeken in de index
Leerprestaties kunnen positief of negatief beïnvloed worden door de verwachtingen die je als leerkracht, vaak onbewust, van leerlingen hebt.
In 2020 is het Europees Referentiekader (ERK) geactualiseerd. Er zijn nieuwe schalen en veel can do-beschrijvingen toegevoegd.
Definitieve conceptkerndoelen Nederlands en rekenen en wiskunde gepubliceerd: "Deze stap brengt ons dichter bij een actueel curriculum."
Op vrijdag 22 november 2024 vindt het SLO-congres plaats, met als centraal thema ‘Actualisatie kerndoelen en examenprogramma’s’.
Op 30 mei 2024 is het advies implementatie kerndoelen van SLO aangeboden aan OCW. Lees hier de kern van het advies.
Werken vanuit hoge verwachtingen bij rekenen en wiskunde
SLO geeft je in zes uitgaves handvatten om de aanbevelingen uit de leidraad van de NRO toe te passen op je reken- en wiskundeonderwijs. Zo zorg je voor uitdagende reken- en wiskundelessen voor elke leerling. De eerste twee uitgaves zijn nu gepubliceerd.
Een mijlpaal in de afstemming tussen po, vo en de kennisbases van de lerarenopleidingen: de samenwerking tussen SLO en 10voordeleraar.
SLO heeft samen met onderwijsveld conceptkerndoelen burgerschap en digitale geletterdheid ontwikkeld. Op 6 maart nam demissionair minister Mariëlle Paul de conceptkerndoelen in ontvangst.
Wil je weten hoe je taalonderwijs ervoor staat? Of je onderwijs in rekenen-wiskunde? Gebruik dan met je team de Teamgids basisvaardigheden taal of rekenen-wiskunde en kijk hoe je een verbeterslag kunt maken.
Beleid werkt als het breed wordt gedragen. Om te komen tot breed gedragen beleid, met gedeelde prioriteiten, is het goed om als team uitgebreid met elkaar in gesprek te gaan over het reken- en wiskundeonderwijs.