Nieuws
verfijn de resultaten
Overzichtspagina met nieuwsberichten van SLO.
Je kunt het resultaat filteren via de menu's.
Zoeken in de index
17 april herziene kerndoelen Nederlands en rekenen en wiskunde en herziene functionele kerndoelen Nederlands en rekenen en wiskunde gepubliceerd
Schoolleiders spelen een cruciale rol in curriculumontwikkeling. Op 26 mei in Utrecht organiseert AVS, in samenwerking met SLO, een bijeenkomst om schoolleiders te ondersteunen bij het vertalen van geactualiseerde kerndoelen naar passend onderwijs.
Ben jij leraar/ib-er/coördinator/schoolleider op een so/vso school? Wil jij meepraten over de bruikbaarheid van de functionele kerndoelen (concept)?
Uit onderzoeken blijkt, dat de rekenprestaties in Nederland hetzelfde zijn gebleven t.o.v. 2019.
Leerprestaties kunnen positief of negatief beïnvloed worden door de verwachtingen die je als leerkracht, vaak onbewust, van leerlingen hebt.
Vandaag publiceren we de functionele kerndoelen voor Nederlands en rekenen en wiskunde (definitief concept).
De afgelopen tijd heeft SLO in samenwerking met Sprong Vooruit hard gewerkt aan de actualisatie van de conceptkerndoelen voor Nederlandse Gebarentaal.
6 vakvernieuwingscommissies ronden ontwikkelfase af: Fries, klassieke talen, moderne vreemde talen, Nederlands, maatschappijleer en wiskunde havo-vwo.
Nu de conceptkerndoelen burgerschap en digitale geletterdheid zijn opgeleverd, gaan we aan de slag met de functionele kerndoelen hiervoor.
Alle leerlingen hebben recht op goed onderwijs dat hen helpt in hun ontwikkeling. Ook als je zeer moeilijk leert of een meervoudige beperking hebt.