Nieuws
verfijn de resultaten
Zoeken in de index
In 2024 gebeurt er veel rondom het landelijk curriculum. ’Er wordt hard gewerkt aan nieuwe kerndoelen en examenprogramma’s waarmee we scholen en leraren meer richting, helderheid en focus geven. SLO ondersteunt leraren met kennis en handreikingen bij het realiseren van goed onderwijs’ aldus Sanne Tromp, directeur kennis en innovatie van SLO.
Nu de conceptkerndoelen burgerschap en digitale geletterdheid zijn opgeleverd, gaan we aan de slag met de functionele kerndoelen hiervoor.
In dit nieuwsbericht lees je de reactie van SLO op De Staat van het Onderwijs 2024
Op dinsdag 28 mei ontmoeten pilotscholen en scholen die subsidie hebben aangevraagd voor de praktijkgerichte programma's vmbo elkaar in het NBC Congrescentrum in Nieuwegein.
Werken vanuit hoge verwachtingen bij rekenen en wiskunde
SLO geeft je in zes uitgaves handvatten om de aanbevelingen uit de leidraad van de NRO toe te passen op je reken- en wiskundeonderwijs. Zo zorg je voor uitdagende reken- en wiskundelessen voor elke leerling. De eerste twee uitgaves zijn nu gepubliceerd.
Alle leerlingen hebben recht op goed onderwijs dat hen helpt in hun ontwikkeling. Ook als je zeer moeilijk leert of een meervoudige beperking hebt.
Op 25 maart hebben we de definitieve examenprogramma’s van 13 praktijkgerichte programma's voor het vmbo (gl en tl) overhandigd aan Mariëlle Paul.
Een mijlpaal in de afstemming tussen po, vo en de kennisbases van de lerarenopleidingen: de samenwerking tussen SLO en 10voordeleraar.
SLO heeft samen met onderwijsveld conceptkerndoelen burgerschap en digitale geletterdheid ontwikkeld. Op 6 maart nam demissionair minister Mariëlle Paul de conceptkerndoelen in ontvangst.
Wil je weten hoe je taalonderwijs ervoor staat? Of je onderwijs in rekenen-wiskunde? Gebruik dan met je team de Teamgids basisvaardigheden taal of rekenen-wiskunde en kijk hoe je een verbeterslag kunt maken.