Ga naar de inhoud
menu
sectoren
sectoren
primair onderwijs
so
vso
vmbo
havo/vwo
praktijkonderwijs
thema's
thema's
actualisatie kerndoelen en examenprogramma’s
basisvaardigheden
ontwikkelingen in het vmbo
vakspecifieke thema's
meer thema's
instrumenten
over SLO
over SLO
missie en ambities
veelgestelde vragen
governance
medewerkers
werken bij SLO
in de media
magazines
nieuwsbrieven
international
contact
zoek
home
›
paginalink doorsturen
Zoeken
zoek
zoek
Paginalink doorsturen
Met dit formulier kun je de link naar deze pagina doorsturen.
Velden gemarkeerd met
*
zijn verplicht.
Uw gegevens
E-mailadres ontvanger
*
Naam
*
E-mail
*
Uw bericht
De overstap van de theoretische leerweg van het vmbo naar het mbo verloopt niet voor alle leerlingen zonder problemen. Gevolg: dalende motivatie, afhakers en switchers. In 2010 is SLO gestart met een project dat onderzoek doet naar de schakelfunctie van de theoretische leerweg. Een deelproject daarvan is een kwalitatief onderzoek (casestudy) onder eerstejaars studenten van opleidingen mbo-verpleegkunde (niveau 4). Doel van dit onderzoek was te achterhalen welke knelpunten leerlingen ervaren in de aansluiting van vmbo-tl naar mbo en welke oplossingen zij hiervoor zien.
Url
Zorg voor aansluiting: kwalitatief onderzoek naar de aansluiting tussen vmbo-tl en de opleiding mbo-verpleegkunde
Ga verder