Ga naar de inhoud
menu
sectoren
sectoren
primair onderwijs
so
vso
vmbo
havo/vwo
praktijkonderwijs
thema's
thema's
actualisatie kerndoelen en examenprogramma’s
basisvaardigheden
ontwikkelingen in het vmbo
vakspecifieke thema's
meer thema's
instrumenten
over SLO
over SLO
missie en ambities
veelgestelde vragen
governance
medewerkers
werken bij SLO
in de media
magazines
nieuwsbrieven
international
contact
zoek
home
›
paginalink doorsturen
Zoeken
zoek
zoek
Paginalink doorsturen
Met dit formulier kun je de link naar deze pagina doorsturen.
Velden gemarkeerd met
*
zijn verplicht.
Uw gegevens
E-mailadres ontvanger
*
Naam
*
E-mail
*
Uw bericht
Formatief evalueren is een didactische aanpak waarbij de leraar met de leerlingen leerdoelen en succescriteria verhelderen, achterhalen waar de leerlingen staan ten opzichte van deze doelen en nagaan hoe zij een gewenste situatie bereiken. Door middel van literatuuronderzoek en de analyse van een drietal praktijkvoorbeelden in het voortgezet onderwijs wordt uiteengezet hoe formatief evalueren effectief in de klas kan worden vormgegeven. Daarbij ligt de focus vooral op de eerste fase, het verhelderen van leerdoelen en succescriteria.
Url
Formatief evalueren: het belang van de dialoog over leerdoelen en succescriteria
Ga verder