Publicaties
verfijn de resultaten
Zoeken in de index
Bijeenkomst 2 voor als met je team aan de slag wilt gaan met de basisvaardigheden rekenen/wiskunde.
Bijeenkomst 1 voor als met je team aan de slag wilt gaan met de basisvaardigheden rekenen/wiskunde.
Voor de actualisatie en ontwikkeling van examenprogramma’s Chinees zijn de ervaringen van docenten en leerlingen met het schoolvak onderzocht.
Geschiedenis is een talig vak en stelt hoge eisen aan de taalvaardigheid van leerlingen. Juist de taalvaardigheid van Nederlandse leerlingen is de afgelopen jaren een groot punt van zorg. Aandacht voor taal in het geschiedenisonderwijs helpt leerlingen bij het omgaan met primaire bronnen en historisch redeneren.
Deze handreiking baseert zich op de principes van taalgericht vakonderwijs en biedt handvatten om leerlingen te ondersteunen bij het lezen van en het schrijven en in gesprek gaan over primaire bronnen.
De drie bijbehorende voorbeeldmatige lessenseries zijn vanuit de handreiking te downloaden en kant-en-klaar te gebruiken.
Analyse van zes conceptexamenprogramma’s die ontwikkeld zijn voor wiskunde in het vmbo.
Monitoronderzoek over de uitvoering van het vernieuwde examenprogramma bedrijfseconomie. Het focust op belangrijke thema's van de vernieuwing, kijkt naar de uitvoering en uitvoerbaarheid in de praktijk en hoe leerlingen die ervaren.
Conceptexamenprogramma beschrijft domeinen, subdomeinen en eindtermen voor het beroepsgericht programma Economie & Ondernemen in het vmbo.
Peil.onderwijs brengt kennis, vaardigheden en houding van leerlingen in kaart. Deze domeinbeschrijving beschrijft het domein leesvaardigheid in het basisonderwijs en speciaal (basis)onderwijs.
Startnotitie biedt zicht op de relevante en actuele ontwikkelingen voor de bijstelling van de examenprogramma’s Griekse taal en cultuur (GTC) en Latijnse taal en cultuur (LTC) in de bovenbouw van het vwo.
Startnotitie voor de actualisatie kerndoelen digitale geletterdheid.