Publicaties
verfijn de resultaten
Zoeken in de index
Dit examenprogramma beschrijft de inhoud van het praktijkgerichte programma Dienstverlening en Producten voor de gemengde en theoretische leerweg (gl en tl) in het vmbo. Vanaf schooljaar 2024-2025 mogen scholen een of meer praktijkgerichte programma’s aanbieden.
Dit examenprogramma beschrijft de inhoud van het praktijkgerichte programma Informatietechnologie voor de gemengde en theoretische leerweg (gl en tl) in het vmbo. Vanaf schooljaar 2024-2025 mogen scholen een of meer praktijkgerichte programma’s aanbieden.
Dit examenprogramma beschrijft de inhoud van het praktijkgerichte programma Bouwen, Wonen en Interieur voor de gemengde en theoretische leerweg (gl en tl) in het vmbo. Vanaf schooljaar 2024-2025 mogen scholen een of meer praktijkgerichte programma’s aanbieden.
Dit examenprogramma beschrijft de inhoud van het praktijkgerichte programma Technologie en Toepassing voor de gemengde en theoretische leerweg (gl en tl) in het vmbo. Vanaf schooljaar 2024-2025 mogen scholen een of meer praktijkgerichte programma’s aanbieden.
Dit examenprogramma beschrijft de inhoud van het praktijkgerichte programma Techniek en Innovatief Vakmanschap voor de gemengde en theoretische leerweg (gl en tl) in het vmbo. Vanaf schooljaar 2024-2025 mogen scholen een of meer praktijkgerichte programma’s aanbieden.
Voor de actualisatie en ontwikkeling van examenprogramma’s Chinees zijn de ervaringen van docenten en leerlingen met het schoolvak onderzocht.
Analyse van zes conceptexamenprogramma’s die ontwikkeld zijn voor wiskunde in het vmbo.
Monitoronderzoek over de uitvoering van het vernieuwde examenprogramma bedrijfseconomie. Het focust op belangrijke thema's van de vernieuwing, kijkt naar de uitvoering en uitvoerbaarheid in de praktijk en hoe leerlingen die ervaren.
Conceptexamenprogramma beschrijft domeinen, subdomeinen en eindtermen voor het beroepsgericht programma Economie & Ondernemen in het vmbo.
Om goed over het curriculum te kunnen praten, zijn gemeenschappelijke begrippen nodig. In deze publicatie worden de belangrijkste curriculumgerelateerde begrippen gedefinieerd.