Publicaties
verfijn de resultaten
Zoeken in de index
De conceptexamenprogramma's voor wiskunde 1 en 1,2 vmbo beschrijven domeinen, subdomeinen en eindtermen. Dit is een bijbehorende toelichting.
Conceptexamenprogramma beschrijft voor wiskunde 1,2 vmbo basisberoepsgerichte leerweg domeinen, subdomeinen en eindtermen.
Conceptexamenprogramma beschrijft voor wiskunde 1,2 vmbo gemengde en theoretische leerweg domeinen, subdomeinen en eindtermen.
Conceptexamenprogramma beschrijft voor wiskunde 1,2 vmbo kaderberoepsgerichte leerweg domeinen, subdomeinen en eindtermen.
Conceptexamenprogramma beschrijft voor wiskunde 1 vmbo basisberoepsgerichte leerweg domeinen, subdomeinen en eindtermen.
Conceptexamenprogramma beschrijft voor wiskunde 1 vmbo gemengde en theoretische leerweg domeinen, subdomeinen en eindtermen.
Revised learning strand Maths for the Caribbean context, specifically St. Eustatius and Saba.
Om een beeld te krijgen van de kennis en vaardigheden van leerlingen aan het einde van leerjaar 2 bij rekenen en wiskunde, voert de Inspectie van het Onderwijs in 2023 een peilingsonderzoek uit. Deze domeinbeschrijving vormt de basis voor dit geplande peilingsonderzoek. In deze domeinbeschrijving is opgenomen wat de wettelijke eisen zijn voor de inhoud van het vak rekenen en wiskunde en wat bekend is over de stand van zaken van dit domein.
De huidige vakkenstructuur wiskunde op de havo en in het vwo levert een aantal nadelen op voor leerlingen, leraren, decanen, schoolleiders en medewerkers van vervolgopleidingen. Zo concludeerden eerder de Nederlandse Vereniging voor Wiskundeleraren, de commissie Onderwijs van Platform Wiskunde Nederland en de Commissie Toekomst Wiskundeonderwijs. Naar aanleiding hiervan hebben de NvvW en SLO de knelpunten van de huidige vakkenstructuur geïnventariseerd. Dit zijn bijlagen bij het rapport.
De huidige vakkenstructuur wiskunde op de havo en in het vwo levert een aantal nadelen op voor leerlingen, leraren, decanen, schoolleiders en medewerkers van vervolgopleidingen. Zo concludeerden eerder de Nederlandse Vereniging voor Wiskundeleraren, de commissie Onderwijs van Platform Wiskunde Nederland en de Commissie Toekomst Wiskundeonderwijs. Naar aanleiding hiervan hebben de NvvW en SLO de knelpunten van de huidige vakkenstructuur geïnventariseerd.