Woordenschatontwikkeling in het basisonderwijs
Inventarisatie van empirisch onderzoek van 2004 tot 2017
21 februari 2019
Binnen het project Het Taalonderwijs Nederlands Onderzocht (HTNO) werkt SLO, samen met o.a. De Nederlandse Taalunie, aan het beschrijven van empirisch onderzoek naar het onderwijs Nederlands vanaf 1969. Deze publicatie over woordenschatontwikkeling in het basisonderwijs richt zicht op het onderzoek tussen 2004 en 2017. Het in het rapport beschreven onderzoek levert kennis op over effectieve aanpakken, maar ook kennis over wat er gebeurt in lessen woordenschat, over de manier waarop leerlingen deze lessen waarnemen en over beoordelingsinstrumenten.
auteur SLO: Mariëtte Hoogeveen
auteur extern: Bonset, Helge
jaar van uitgave: 2018
Hoogeveen, M., & Bonset, H. (2018). Woordenschatontwikkeling in het basisonderwijs opnieuw onderzocht: Een inventarisatie van empirisch onderzoek van 2004 tot 2017. Enschede: SLO.