Selecteren, meten & verzamelen

19 september 2023

Informatie verzamelen

  • Lees de bronnen die je hebt gevonden en maak eventueel een samenvatting van de inhoud.
  • Beoordeel de bronnen op betrouwbaarheid.
  • Zorg ervoor dat je goed bijhoudt wat de bron van je informatie is (auteur, boek/artikel, paginanummer).
​Microsoft Word kan je hierbij helpen, bijvoorbeeld als je in een lopende tekst naar een bron wilt verwijzen:
  • Klik op 'Verwijzingen'
  • Kies bij 'Stijl' de stijl die je wilt gebruiken (bijvoorbeeld APA)
  • Klik op 'Citaat invoegen'. Je kunt nu alle gegevens over de bron invoeren.

Op het eind van je onderzoeksverslag kan Word automatisch een literatuurlijst/bibliografie maken:

  • Klik op 'Bibliografie'
  • Klik op 'Bibliografie invoegen'

Informatie selecteren

  • Bepaal welke informatie je uit de diverse bronnen wilt gebruiken voor het beantwoorden van elke deelvraag of voor het onderbouwen of weerleggen van je hypothese.