Vakspecifieke thema's
verfijn de resultaten
Zoeken in de index
![](/publish/library/8/ti_slo-13.jpg)
Dit thema diept het onderdeel literatuur uit, zodat je als school een weloverwogen keuze kunt maken: literatuur als onderdeel van de lessen in de betreffende taal of literatuur als een apart, met andere talen geïntegreerd blok (GLO: geïntegreerd literatuuronderwijs).
![](/publish/library/8/thema_beroepsgerichte_vakken.jpg)
Als aan het eind van het tweede leerjaar leerlingen voor een beroepsgericht programma kiezen is het niet vanzelfsprekend dat zij weten wat zij willen worden. Dat maakt LOB noodzakelijk.
![](/publish/library/8/ti_wvd-180610-040_1.jpg)
Ook in het vso en het praktijkonderwijs staat loopbaanoriëntatie en -begeleiding hoog op de agenda. Het is van belang dat deze leerlingen goed worden voorbereid op een mogelijke werkplek.
![](/publish/library/8/thema_curriculum_toetsing_en_verantwoording.jpg)
Verschillende manieren om je onderwijs beter af te stemmen op de behoeften van je leerlingen en je lessen Duits
![Thema_curriculum toetsing en verantwoording](/publish/library/8/thema_curriculum_toetsing_en_verantwoording.jpg)
Informatie over meertaligheid en op welke manieren je het een plek kunt geven in het taalonderwijs.
![](/publish/library/8/ti_shutterstock_177908210.jpg)
Modelleren (en modelgebruik) is naast onderzoeken en ontwerpen een van de belangrijke natuurwetenschappelijke werk- en denkwijzen.
![](/publish/library/8/ti_slo-36.jpg)
ICT is niet meer weg te denken uit het moderne vreemde talenonderwijs. Het ondersteunt zowel het primair proces als het organisatorische proces.
![Thema_Vakvernieuwing aardrijkskunde](/publish/library/8/thema_vakvernieuwing_aardrijkskunde.jpg)
Thema’s zoals duurzaamheid, globalisering, gezondheid en technologie zijn zo groot en zo complex, dat je ze je alleen met veel kennis uit verschillende disciplines goed kunt begrijpen.
![](/publish/library/8/thema_monitoring_beroepsgerichte_vakken.jpg)
SLO evalueert de invoering van deze vernieuwing in opdracht van het Ministerie van OCW. De vragen die we graag willen beantwoorden zijn: hoe verloopt de invoering? Wat betekent de vernieuwing voor docenten en leerlingen?
![](/publish/library/8/thema_doorstroom_vmbo.jpg)
Hoe kunnen de vakken economie, filosofie en/of geschiedenis elkaar de komende jaren in de bovenbouw van het vwo versterken?