lexicon
Met betekenisvol leren wordt bedoeld dat het onderwerp van een opdracht aansluit bij de belevingswereld en de ontwikkeling van het kind.
Een competentie is een vermogen dat aantoont dat iemand geschikt is voor een taak. Dit vermogen omvat kennis, vaardigheden en attitudes.
Creativiteit is het scheppend vermogen om nieuwe en/of ongebruikelijke maar toepasbare oplossingen voor bestaande problemen te vinden.
Bij divergente opdrachten worden ideeën en oplossingen gegenereerd. Hierbij wordt de opdracht, of 'het probleem', op verschillende manieren opgelost.
Een leerlijn is een beredeneerde opbouw van tussendoelen en inhouden naar een einddoel.
Media-educatie is er op gericht leerlingen inzicht te verschaffen in de symbooltaal, de vorm en inhoud van media.
Monodisciplinaire opdrachten zijn opdrachten die enkel vanuit één kunstzinnige vakdiscipline of cultureel erfgoed zijn ontworpen.
Multidisciplinaire opdrachten zijn opdrachten die minimaal vanuit twee verschillende kunstzinnige vakdisciplines of cultureel erfgoed zijn ontworpen.
In deze criteria, vastgesteld door het ministerie van OCW, wordt gesproken over de leerlijn cultuureducatie PO.
Reflectie is het herinterpreteren van een waarneming, gebeurtenis, ervaring en kennis.