Geïntegreerd lees- en schrijfonderwijs in het vo
9 september 2024
Deze pagina's over geïntegreerd lees- en schrijfonderwijs in het voortgezet onderwijs zijn een praktisch hulpmiddel voor leerkrachten Nederlands die meer samenhang in en tussen hun lees- en schrijflessen willen aanbrengen.
Naast een korte toelichting op het wat en waarom van geïntegreerd lees- en schrijfonderwijs (GLS) bieden we een instrument waarmee leerkrachten geïntegreerde lees- en schrijflessen kunnen ontwerpen. We sluiten af met een set van ongeveer dertig voorbeeldlessen voor verschillende klassen; zowel beproefde lessen, als aangepaste methodelessen als lessuggesties.
zie ook
contactpersoon
agenda
nieuws
relevante SLO-publicaties
- Leerlijn schrijven met peer response en instructie in genrekennis: Docentenhandleiding bij de lessenserie voor de groepen 4-87 juli 2020
- Genres in schoolvakken : verslag van de landelijke werkconferentie Platform Taalgericht Vakonderwijs26 januari 2015
- Beoordeling van en feedback op schrijfvaardigheid : een handreiking voor de tweede fase voortgezet onderwijs23 januari 2015
- Schrijfonderwijs in het vo : analyse van drie methoden en interviews met ervaren leraren23 januari 2015