Zoeken - zoekresultaten
verfijn de resultaten
Basisvaardigheden burgerschap zijn sociale en maatschappelijke vaardigheden die leerlingen nodig hebben om deel te kunnen nemen aan de samenleving.
De rekencoördinator en/of wiskundesectie heeft kennis van en informatie over mogelijkheden in het reken-wiskundeonderwijs. Bij het werken aan het versterken van basisvaardigheden rekenen-wiskunde is het verstandig om afstemming en coördinatie van de inhoud via hen te organiseren.
Reflectiewijzer Rekenen-Wiskunde
Eén van de thema's in de Reflectiewijzer Rekenen-Wiskunde is ‘Faciliteren van het team'. De richtinggevende vragen helpen een schoolteam na te denken over onder meer de inzet en rol van een rekencoördinator en het rekenbeleid op de school. Vanwege de tweede peiling voor rekenen-wiskunde in het (speciaal) basisonderwijs heeft SLO de Reflectiewijzer uit 2021 vernieuwd.
Netwerk rekencoördinatoren
De Nederlandse Vereniging voor de Ontwikkeling van RekenWiskundeOnderwijs (NVORWO) heeft netwerken voor en door rekencoördinatoren als één van haar speerpunten.
introductie en algemene informatie over het schoolexamen bedrijfseconomie havo/vwo
In dit deel van de handreiking vindt u informatie over een aantal vakgerelateerde onderwerpen. Deze onderwerpen hebben bij de ontwikkeling van de nieuwe examenprogramma's wiskunde meer aandacht gekregen. Voor een deel komt deze aandacht bij meerdere - en soms alle - wiskundevakken terug.
De specifieke aandachtspunten bij de ontwikkeling van het examenprogramma wiskunde A vwo.
Hier vind je concrete handreikingen om de basisvaardigheden rekenen-wiskunde van leerlingen te versterken.