Zoeken - zoekresultaten
verfijn de resultaten
Beroepsgerichte wedstrijden en toernooien zijn er in vele soorten en maten in het vmbo. Zij stimuleren individueel talent in de school en talentbewustzijn op schoolniveau.
SLO evalueert de invoering van deze vernieuwing in opdracht van het Ministerie van OCW. De vragen die we graag willen beantwoorden zijn: hoe verloopt de invoering? Wat betekent de vernieuwing voor docenten en leerlingen?
Steeds meer scholen zoeken naar manieren om leerlingen te ondersteunen om ergens goed in te worden. SLO helpt scholen om hiervoor een goede vorm te vinden.
In deze leergang leer je op leerplankundige wijze vorm en inhoud te geven aan LOB.
Ook in het vso en het praktijkonderwijs staat loopbaanoriëntatie en -begeleiding hoog op de agenda. Het is van belang dat deze leerlingen goed worden voorbereid op een mogelijke werkplek.
Veel docenten willen formatieve evaluatie inbedden in hun lespraktijk, maar hebben behoefte aan meer houvast hierbij. Hier vindt je inspirerende voorbeelden en uitwerkingen van en achtergrondinformatie bij formatieve evaluatie in de beroepsgerichte vakken.
Als aan het eind van het tweede leerjaar leerlingen voor een beroepsgericht programma kiezen is het niet vanzelfsprekend dat zij weten wat zij willen worden. Dat maakt LOB noodzakelijk.
SLO ondersteunt bij het ontwikkelen van leerplankaders voor doorlopende leerlijnen in de beroepskolom. Denk hierbij bijvoorbeeld aan de experimenten, het Vakcollege of doorlopende leerlijnen die scholen ontwikkelen in samenwerking met het mbo.
Informatie over stappenplan voor de implementatie van digitale geletterdheid in het po.