Zoeken - zoekresultaten
verfijn de resultaten
SLO biedt je als docent Duits verschillende handvatten voor het inrichten, uitvoeren en evalueren van je onderwijs.
In de traditie van de lichamelijke opvoeding is ten aanzien van toetsen en beoordelen te veel aandacht uitgegaan naar het beoordelen van het prestatieniveau op het gebied van de bewegingsvaardigheid van de leerlingen. Bewegingsonderwijs moet leerlingen helpen een verstandige en positieve keuze te maken voor 'zelfstandige, verantwoorde, perspectiefrijke en blijvende deelname aan de bewegingscultuur'. Een bepaalde mate van bewegingsbekwaamheid is daarvoor onontbeerlijk, zeker. Dus wordt een belangrijk deel van de onderwijstijd besteed aan het zich beter eigen leren maken van een breed scala aan bewegingsactiviteiten. Zeker in bovenbouw vo is het echter minstens zo belangrijk dat de leerling zichzelf afvraagt wat voor hem of haar verantwoorde en perspectiefrijke deelname aan bewegingscultuur inhoudt. Deels gaat het daarbij om het leggen van dat verband via reflectie.
Onderdelen naar keuze van de school in het schoolexamen lichamelijke opvoeding have/vwo.
Keuzemogelijkheden voor de leerlingen binnen het examenprogramma bewegen, sport en maatschappij havo/vwo.
Het eindexamen voor de beroepsgerichte vakken in het vmbo bestaat uit een centraal schriftelijk praktisch examen (CSPE) en een schoolexamen (SE).
Chinese cultuur wordt in het eindexamenprogramma opgenomen in Domein E. Het domein is onderverdeeld in twee subdomeinen: één voor literatuur en één voor cultuur.
Toetsen in het schoolexamen lichamelijke opvoeding domein C: Bewegen en regelen.
Bij de kwaliteitsborging van schoolexamens is de gang van zaken rondom toetsconstructie, normering, toetsafname en correctie belangrijk.