Zoeken - zoekresultaten
verfijn de resultaten
Op deze plek vind je informatie over doelen, kaders en leerplankundige ontwikkelingen rond natuur & techniek.
Informatie over de toenemende rol van contexten in het natuur en techniekonderwijs.
SLO heeft een werkvorm ontwikkeld om met je collega’s over natuurwetenschappen in gesprek te gaan. De werkvorm is gebaseerd op de typologie van de Canadese onderzoeker Douglas Roberts.
Je toetsbeleid en toetsen (weer) in dienst van het leren stellen, dat wil elke leraar en schoolleider wel. Formatief evalueren staat daarom volop in de schijnwerpers.
Wat is formatief toetsen en hoe pas je het toe in de lespraktijk? En op welke manier kunnen vaardigheden, zoals redeneren, onderzoeken en modelleren getoetst worden? Lees meer hierover op deze pagina.
Meer samenhang in het onderwijsaanbod kan de onderwijskwaliteit vergroten. Want samenhang maakt leerstof voor leerlingen betekenisvoller en begrijpelijker.
Elk beroepsgericht programma vmbo kent een eigen platform. Deze platforms vormen de (inhoudelijke) schakel tussen onderwijs, beroepsopleiding en beroep, hebben direct contact met docenten en organiseren bijeenkomsten.
Als aan het eind van het tweede leerjaar leerlingen voor een beroepsgericht programma kiezen is het niet vanzelfsprekend dat zij weten wat zij willen worden. Dat maakt LOB noodzakelijk.
Op 23 maart 2023 organiseert het Netwerk taalrijk onderwijs vo een webinar.