Zoeken - zoekresultaten
verfijn de resultaten
SLO zoekt: scholen die mee willen doen aan beproeven van conceptexamenprogramma’s van avo-vakken in de bovenbouw van vmbo, havo en vwo.
Nu we de kerndoelen actualiseren, ontwikkelen we de komende jaren ook leerlijnen, voorbeelden en ondersteunende materialen.
SLO stelt de leden van de vakvernieuwingscommissie bewegen en sport aan je voor.
SLO stelt de leden van de vakvernieuwingscommissie mens en maatschappij aan je voor.
SLO stelt de leden van de vakvernieuwingscommissie kunst en cultuur aan je voor.
In opdracht van het ministerie van OCW wordt hard gewerkt aan de actualisatie van de examenprogramma’s van onder andere de moderne vreemde talen. Jelle Kaldewaij (procesregisseur), Simone Groeneveld (voorzitter advieskring) en Stéfanie Leunissen (leraar en lid vakvernieuwingscommissie) vertellen hoe er samen gewerkt wordt aan actuele examenprogramma's.
Ben jij leraar/ib-er/coördinator/schoolleider op een so/vso school? Wil jij meepraten over de bruikbaarheid van de functionele kerndoelen (concept)?
Daltonschool De Evenaar in Oss ging aan de slag met de kerndoelen. En ontdekte wat daarin beter kan, vertelt leerkracht en taalcoördinator Bjorn Danen.
6 vakvernieuwingscommissies ronden ontwikkelfase af: Fries, klassieke talen, moderne vreemde talen, Nederlands, maatschappijleer en wiskunde havo-vwo.
Teams van leraren en vakexperts werken hard aan actuele kerndoelen. Ze worden hierin bijgestaan door een advieskring met vertegenwoordigers uit de onderwijssector en daarbuiten. De kerndoelen voor Nederlands en rekenen en wiskunde zijn in concept bijna klaar. Vanaf januari 2024 gaat SLO met een groot aantal scholen de kerndoelen bespreken en uitproberen in de onderwijs praktijk. Waar nodig zullen de kerndoelen nog worden aangepast.