Zoeken - zoekresultaten
verfijn de resultaten
Wat moeten leerlingen kennen, kunnen en ervaren om nu – en later als volwassene – actief mee te kunnen doen in de samenleving? Deze vraag stond de afgelopen tweeënhalf jaar centraal in zeven vakvernieuwingscommissies die de examenprogramma’s vmbo, havo en vwo actualiseerden. Het betreft de examenprogramma’s voor Friese taal en cultuur, klassieke talen, maatschappijleer, moderne vreemde talen, natuurwetenschappelijke vakken, Nederlands en wiskunde.
Dit vergelijkingsdocument hoort bij de conceptexamenprogramma's wiskunde vmbo.
Dit kader geeft de verdeling van ontwerpruimte van examenprogramma’s aan, wat bijdraagt aan evenwichtige en niet overladen onderwijsprogramma's.
Kamerbrief over de achteruitgang van de basisvaardigheden van leerlingen in Nederland.
Dit kader ontwerpruimte is voor ontwikkelaars, zodat zij bruikbare kerndoelen maken voor leerlingen en leraren die passen in de beschikbare tijd
Op 30 mei is het advies implementatie kerndoelen van SLO aangeboden aan OCW. Lees hier de kern van het advies.