Zoeken - zoekresultaten
verfijn de resultaten
aantal resultaten: 1714
De sneeuwpop Opdracht : Creëren en 'Evalueren' 1. Inleiding Aan de hand van een Concept Cartoon verdiepen leerlingen zich in de vraag of een sneeuwpop eerder smelt mét een jas aan of zónder een jas. Een Concept Cartoon is de visuele presentatie van een alledaagse situatie. Vanuit verschillende g...
Behoort bij: Lesbrief Natuurkunde De sneeuwpop
12 maart 2015
Elektrische schakeling Opdracht: a nalyseren 1. Inleiding In de onderbouw van het vmbo leren leerlingen stroomkringen te maken met een spanningsbron en één of meerdere lampjes. In zo'n schakeling met meerdere lampjes staan de lampjes óf parallel óf in serie geschakeld. Zij leren dat als in een s...
Behoort bij: Lesbrief Natuurkunde Elektrische schakeling
1 april 2015
Hoezo vlieglawaai niet meetbaar? Opdracht : Evalueren 1. Inleiding Aan de hand van een artikel in de Volkskrant buigen leerlingen zich over de meetbaarheid van vlieglawaai. Daarvoor doen de leerlingen onderzoek naar de wijze waarop een organisatie sinds 2004 de politiek probeert te overtuigen va...
Behoort bij: Lesbrief Natuurkunde Hoezo vlieglawaai niet meetbaar
12 maart 2015
Wat is de beste energiebron? Opdracht : Evalueren 1. I nleiding Leerlingen gaan van verschillende energiebronnen de voor- en nadelen onderzoeken en vormen zich hierover een mening op basis van argumenten. Zij uiten hun mening in een discussie en reflecteren hierop door het schrijven van een arti...
Behoort bij: Lesbrief Natuurkunde Wat is de beste energiebron
12 maart 2015
De nieuwe, mooie, zwarte, platte telefoon Opdracht: Analyseren 1. Inleiding Ik loop met kleine, voorzichtige pasjes door de stille, donkere gang. In de verte hoor ik het zachte, krakende geluid van een deur die open gaat. Het felle licht gaat aan. Er komt een grote man in een lange, zwarte jas de...
1 april 2015
Ha a ai meneer de directeur Het schrijven van een zakelijke brief 1. Inleiding Ha a ai meneer de directeur, Ik vind het niet chill dat we tijdens de pauze niet van het plein af mogen. Hoe ga je dat oplossen? Groetjes, Robin Het mag duidelijk zijn: de leerling die dit briefje naar zijn ...
Behoort bij: Lesbrief Nederlands haaai meneer de directeur
1 april 2015