Zoeken - zoekresultaten
verfijn de resultaten
Wil je als schoolleider of ib’er met je team aan de slag met de basisvaardigheden? Wil je de basisvaardigheden op jouw school in kaart brengen? Wil je weten wat er al goed gaat en welke aandachtspunten er zijn? SLO ontwikkelt een teamgids voor het po waarin je in drie bijeenkomsten met je team tot een samenhangend en beredeneerd verhaal komt over basisvaardigheden. Wij zoeken enkele ontwikkelscholen die de teamgids uitproberen en ons van feedback willen voorzien.
In hoeverre is het Referentiekader Taal en Rekenen een bruikbaar instrument voor de onderwijspraktijk? Onderzoekers maakten de balans op.
In het kader van het project Na Pisa de Lente (2020-2022), een initiatief van de Werkgroep Onderzoek en Didactiek Nederlands (WODN) van de vereniging Levende Talen Nederlands, in samenwerking met SLO, zijn onderstaande kennisclips ontwikkeld. Het project is gefinancierd door het Ministerie van Onderwijs, Cultuur en Wetenschap.
Het kader geeft de verdeling van ontwerpruimte van examenprogramma’s aan, wat bijdraagt aan evenwichtige en niet overladen onderwijsprogramma's.
Maak kennis met de conceptkerndoelen Nederlands en rekenen en wiskunde. Meld je nu aan voor een van de regiobijeenkomsten en praat mee.
Welke kennis en vaardigheden hebben havisten nodig in de praktijk? Dat is wat leerlingen gaan ontdekken met behulp van het praktijkgerichte programma!
Komend schooljaar 2023/2024 start de pilot Praktijkroute havo-Educatie (PRE). Leraren en de leerlingen van negen scholen gaan het conceptexamenprogramma van deze praktijkroute komend schooljaar beproeven. Afgelopen maand was de kick-off bij SLO.