Zoeken - zoekresultaten
verfijn de resultaten
Voor het schoolexamen staat het de docent vrij om met een eigen invulling te komen van domein G, alleen de eindtermen uit het examenprogramma staan vast. In deze toelichting vind je een aantal zaken waarmee je rekening kunt houden als je dit domein vormgeeft.
In het biologieonderwijs wordt af en toe ook gerekend, worden tabellen en grafieken gemaakt en gelezen en worden cijfermatige modellen gebruikt.
Informatie over keuze literaire werken en opdrachten rondom Chinese literatuur.
Hoe breng je de onderwijskwaliteit in beeld? Wat is daarbij belangrijk? Vragen waar Hub Noord-Brabant met haar vijf scholen voor (voortgezet) speciaal onderwijs al jaren mee bezig is. Het is een kijkje in hun (onderwijs)keuken. En laat zien hoe belangrijk het is om blijvend opbrengsten in beeld te brengen, om regelmatig de eigen kwaliteit te toetsen en om aansluiting te zoeken bij actuele ontwikkelingen, in dit geval rondom inclusiever onderwijs.
Het onderwijs Nederlands wordt veelal gekenmerkt door een verkavelde praktijk: vakonderdelen als lezen, schrijven, mondelinge vaardigheden, spelling, grammatica en woordenschat komen gescheiden van elkaar aan de orde. Lesmethodes, zowel in de onderbouw als de bovenbouw, ondersteunen door hun opbouw in hoofdstukken en modules doorgaans deze verkavelde aanpak van het vak.
Een beschrijving van de doelen en het gedifferentieerde onderwijsaanbod voor een bepaalde periode.
Een denk- en leerstrategie verwijst naar een aanpak om informatie, leerstof en/of gedachten te ordenen om zo het behalen van leerdoelen te vergemakkelijken.