Zoeken - zoekresultaten
verfijn de resultaten
aantal resultaten: 1201
Aardrijkskunde China als wereldmacht Opdracht: 'Evalueren' 1. Inleiding Al te vaak worden kwalificaties aan mensen, landen of voorwerpen toebedeeld in superlatieven. De beste voetballer ooit, het mooiste ontwerp, het sterkste land en ga zo maar door. Wanneer het voorkomt in reclames weten we dat ...
Behoort bij: Lesbrief Aadrijkskunde China Wereldwijs
30 april 2015
Aardrijkskunde bevolkingsspreiding in de VS Opdracht: ' A nalyseren '' 1. Inleiding Kaartanalyse en kaartinterpretatie behoren tot de belangrijkste geografische vaardigheden. Kaarten bevatten informatie, maar die is niet altijd direct zichtbaar. Het systematisch aanleren van kaartvaardigheden ...
Behoort bij: Lesbrief Aardrijkskunde Bevolkingsspreiding VS
30 april 2015
Aardrijkskunde de gesteentekringloop Opdracht: 'Creëren' 1. Inleiding Stenen en mineralen vormen letterlijk de grond onder onze voeten. Het verzamelen van gesteentes en mineralen is een hobby voor veel mensen. Het herkennen of determineren van gesteentes is een leuke en interessante opdracht vo...
Behoort bij: Lesbrief Aardrijkskunde De gesteentekringloop
12 maart 2015
Aardrijkskunde Ontwikkelingskenmerken met elkaar verbonden Opdracht: Analyseren 1. Inleiding Hogere denkvaardigheden kunnen ook toegepast worden op de bestaande methoden. Deze opdracht is bedoeld om te gebruiken aan het eind van het hoofdstuk Latijns-Amerika en Afrika: arm en rijk van de Geo 1...
Behoort bij: Lesbrief Aardrijkskunde Ontwikkelingskenmerken
30 april 2015
Aardrijkskunde: Verbanden leggen tussen foto's en landen Opdracht: Evalueren 1. Inleiding Vijf fotos vormen de basis voor deze opdracht. Tussen de fotos zijn (aardrijkskundige) relaties te leggen. Die relaties maakt de leerling op grond van het aardrijkskundige wereldbeeld dat hij/zij heeft. ...
12 maart 2015