Zoeken - zoekresultaten
verfijn de resultaten
Dit boek gaat over de sociale en persoonlijke ontwikkeling van de jeugdige sporter en het belang van een op jongeren afgestemde begeleiding.
Steeds meer scholen in het vo ontwikkelen programma's om de sportieve leerling meer tot zijn recht te laten komen. In de onderbouw volgen leerlingen in sportklassen extra beweeg- en sportlessen onder schooltijd.
SLO heeft voor bewegingsonderwijs in het voortgezet onderwijs een zelfregulatie-vragenlijst voor leerlingen ontwikkeld.
SLO heeft samen met een school uit het voortgezet onderwijs, OSG Northgo uit Noordwijk, een aantal mogelijkheden voor het gebruik van digitale middelen tijdens bewegingsonderwijs ontworpen. Het gaat om ringzwaaien, een handbalachtig doelspel 3-2, volleybaloefeningen en volleybal 4-4.
SLO heeft voor het jonge kind (fase 1) bij ieder leergebied een inhoudskaart ontwikkeld met een overzicht van het mogelijke aanbod in de vorm van aanbodsdoelen. Deze doelen geven een richting waarin kinderen onderwerpen verkennen en ermee leren omgaan.
SLO heeft samen met leraren basis- en voortgezet onderwijs rechtstaande voorbeeldmaterialen ontwikkeld voor zelfregulering.