Zoeken - zoekresultaten
verfijn de resultaten
Informatie over de toenemende rol van contexten in het natuur en techniekonderwijs.
In navolging van de vernieuwingen van de examenprogramma’s voor natuurkunde, scheikunde, biologie, NLT en economie is gekozen voor de concept-contextbenadering. Deze benaderingswijze biedt structuur en ordening bij de inrichting van een nieuw examenprogramma en tevens mogelijkheden om overladenheid en versnippering te verminderen.
Op deze website vind je de handreiking van de verschillende praktijkgerichte programma’s van zowel de licentievrije als licentiegebonden programma’s.
De kandidaat kan in leefwereld-, beroeps- en technologische contexten chemische concepten herkennen en gebruiken en kan op basis daarvan voorspellingen doen, berekeningen en schattingen maken (havo).
De kandidaat kan in leefwereld-, beroeps- en wetenschapscontexten chemische concepten herkennen en gebruiken en kan op basis daarvan voorspellingen doen, berekeningen en schattingen maken en daarbij een argumentatie geven (vwo).
Geen specificatie in de syllabus.
Bij de behandeling van een domein bestaat de keuze om eerst de betreffende concepten te behandelen, waarna de context aan de orde komt.
Op deze website zijn veel voorbeeldlesmaterialen beschikbaar voor het werken met de kennisbasis. De materialen zijn direct in de les te gebruiken, maar zijn met nadruk ook bedoeld om je te inspireren zelf aangepaste of nieuwe materialen te ontwikkelen.
In het schoolexamen is meer mogelijk dan vaak wordt gedacht. Naast de op het centraal examen lijkende schriftelijke toetsen met open en/of gesloten vragen is er een heel scala aan mogelijke toetsvormen.