Zoeken - zoekresultaten
verfijn de resultaten
In de domein F wordt van leerlingen gevraagd om zelf een onderzoek te verrichten naar een sociale en/of politieke actualiteit
In het rapport van de vervolgcommissie maatschappijwetenschappen (de tweede commissie onder leiding van Schnabel, Schnabel & Meijs, 2009) wordt het belang aan de orde gesteld van het gebruik van maatschappelijke en actuele vraagstukken.
De eindtermen beschreven in het examenprogramma worden getoetst in het centraal examen en het schoolexamen.
Samenhang in het curriculum kent verschillende verschijningsvormen. Die vormen van samenhang manifesteren zich op het schoolniveau, maar ze kunnen gestimuleerd (of belemmerd) worden door landelijke kaders.
Begin oktober 2024 publiceerde SLO de definitieve conceptkerndoelen Nederlands.
Begin oktober 2024 publiceerde SLO de definitieve conceptkerndoelen rekenen en wiskunde.
Deze handreiking uit 2011 is gemaakt ter ondersteuning van vso-scholen voor hun onderwijsbeleid n.a.v. het concept-wetsvoorstel kwaliteit (v)so (2010) en de voorstellen voor kerndoelen vso (2010). Op dit moment actualiseert SLO samen met het onderwijsveld de kerndoelen.
Op deze pagina vind je artikelen en andere documenten ter inspiratie van Praktijkroute havo-Educatie.