Zoeken - zoekresultaten
verfijn de resultaten
De kern van een leerplan wordt doorgaans door de doelen en inhouden van het leren bepaald. Veranderingen in die kern vragen meestal ook om wijzigingen in andere leerplanonderdelen. Een verhelderende manier om dat te visualiseren is het zogenaamde curriculaire spinnenweb.
Meer informatie over de manieren waarop een leerling met het profielvak BWI kan doorstromen naar het middelbaar beroepsonderwijs (mbo).
Meer informatie over de manieren waarop een leerling met het profielvak BWI kan doorstromen naar het middelbaar beroepsonderwijs (mbo).
Vanaf schooljaar 2024-2025 starten alle vmbo-scholen, die het beroepsgerichte vak Economie en Ondernemen (E&O) aanbieden met een vernieuwde versie van het examenprogramma.
In februari 2026 vindt de consultatiefase plaats met schoolleiders, leraren Nederlands, rekenen en wiskunde, taal – en rekencoördinatoren en intern begeleiders uit het po, vo en (v)so. Zij gaan in gesprek over de bruikbaarheid van de conceptleerlijnen en hoe deze in te zetten in het onderwijs.
Met de consultatiefase zorgen we dat we, door feedback, bruikbare en praktische leerlijnen opleveren voor het veld. Ter ondersteuning van deze leerlijnen ontwikkelen we voorbeelden en materialen die worden ontsloten in een overzichtelijk en makkelijk digitaal instrument. Naar verwachting delen we de leerlijnen voor rekenen en wiskunde en Nederlands begin 2026 via de website van SLO.
Actuele examenprogramma’s dragen bij aan een goede doorstroom naar vervolgonderwijs en tussen schoolsoorten en leerwegen.
Heldere visie op vakgebied economie en bijdragen aan onderwijs van de toekomst? Dan ben jij de vakexpert economie/bedrijfseconomie die wij zoeken!