Zoeken - zoekresultaten
verfijn de resultaten
aantal resultaten: 1538
Vanaf het begin van deze eeuw is door de Commissie Onderwijs van de Biologische Raad (KNAW), met deelname van het Nederlands Instituut voor Biologie (NIBI) en de Nederlandse Vereniging voor Onderwijs in de Natuurwetenschappen (NVON), nagegaan welke consequenties de ontwikkeling van de biologie zou moeten hebben voor het biologieonderwijs.
29 juli 2019
Informatie over de breuk in de doorlopende leerlijn bij de mens en maatschappijvakken voor leerlingen die van vmbo-t naar havo overstappen.
28 augustus 2020
Het nieuwe examenprogramma voor maatschappijwetenschappen is in augustus 2017 ingevoerd.
28 januari 2019
Er is een duidelijk onderscheid tussen het havo- en het vwo curriculum. Dat is onder andere gerealiseerd door in de vwo syllabus voor abstractere contexten te kiezen.
13 september 2019
Wat moet ik als docent wel en niet behandelen als het om het examenprogramma gaat.
10 juli 2020
Het schoolvak economie werd voor 1968 alleen onderwezen op de hbs. De Mammoetwet introduceerde het vak in de bovenbouw van havo/vwo. De doelstelling was leerlingen in te wijden in het vak economie, zoals dat op de universiteit werd onderwezen.
29 november 2019
Dit rapport beschrijft en analyseert de huidige (2016) stand van zaken van het curriculum van de natuurwetenschappelijke vakken in po en vo. Uit deze analyse zijn knelpunten verzameld die hebben geleid tot een zevental trends. Het betreft onder ander duurzame ontwikkeling, de concept-contextbenadering, vaardigheden en (formatieve) toetsing.
9 november 2017