Zoeken - zoekresultaten
verfijn de resultaten
In deze notitie beschrijven we aan de hand van problemen in de huidige examenprogramma’s een aantal kansen voor de vernieuwing van de vakken biologie, nask1 en nask2.
SLO organiseert op 7 maart 2024 een expertbijeenkomst in verband met de conceptkerndoelen Nederlands. Wij nodigen vakexperts en lerarenopleiders van harte uit voor deze bijeenkomst.
SLO organiseert op 15 maart 2024 een expertbijeenkomst in verband met de conceptkerndoelen rekenen en wiskunde.
Nu starten we de volgende fase: het beproeven van de conceptkerndoelen burgerschap en digitale geletterdheid op verwachte bruikbaarheid in de onderwijspraktijk.
Nu starten we de volgende fase: het beproeven van de conceptkerndoelen burgerschap en digitale geletterdheid op verwachte bruikbaarheid in de onderwijspraktijk.
Nu starten we de volgende fase: het beproeven van de conceptkerndoelen burgerschap en digitale geletterdheid op verwachte bruikbaarheid in de onderwijspraktijk.
Nu starten we de volgende fase: het beproeven van de conceptkerndoelen burgerschap en digitale geletterdheid op verwachte bruikbaarheid in de onderwijspraktijk.
Wat moeten leerlingen kennen, kunnen en ervaren om nu – en later als volwassene – actief mee te kunnen doen in de samenleving? Deze vraag stond de afgelopen tweeënhalf jaar centraal in zeven vakvernieuwingscommissies die de examenprogramma’s vmbo, havo en vwo actualiseerden. Het betreft de examenprogramma’s voor Friese taal en cultuur, klassieke talen, maatschappijleer, moderne vreemde talen, natuurwetenschappelijke vakken, Nederlands en wiskunde.
rijdag 20 september organiseert SLO de vijfde netwerkdag digitale geletterdheid in het primair onderwijs.
Deze keer staan de conceptkerndoelen primair onderwijs voor digitale geletterdheid centraal.