Zoeken - zoekresultaten
verfijn de resultaten
De examenprogramma's voor havo en vwo zijn op dezelfde wijze opgebouwd, uitgaande van dezelfde systeemmatrix. Belangrijkste verschillen.
De kandidaat kan in maatschappelijke, beroeps- en technologische contexten aspecten van duurzaamheid aangeven en beschrijven. (havo)
De kandidaat kan in maatschappelijke, beroeps- en wetenschapscontexten aspecten van duurzaamheid aangeven en beschrijven, daarmee samenhangende problemen analyseren en voorstellen formuleren voor een mogelijke oplossing daarvan. (vwo)
De kandidaat kan reacties classificeren en aan de hand van kenmerken beschrijven.
De inhoud van het vak biologie moet om meer dan één reden op de inhoud van de andere natuurwetenschappelijke vakken afgestemd worden.
Wat zijn de raakvlakken tussen biologie en de overige vakken, zoals aardrijkskunde, geschiedenis, Nederlands, Engels en Duits, Economie en Maatschappijleer, godsdienst en levensbeschouwing.
In augustus 2010 is in 4 havo het nieuwe examenprogramma economie ingevoerd. Een jaar later, in augustus 2011, is in 4 vwo het nieuwe examenprogramma ingevoerd. Van belang is dat, net als bij de vernieuwing van biologie, scheikunde en natuurkunde, de wisselwerking tussen concepten en contexten een belangrijk uitgangspunt was voor het ontwikkelen van nieuwe programma's.
introductie en algemene informatie over het schoolexamen bedrijfseconomie havo/vwo
Hier wordt aandacht besteed aan de volgende onderwerpen:
Standpunten van cTWO Kernconcepten Wiskundige denkactiviteiten (WDA)
Generieke vaardigheden zijn vaardigheden die leerlingen bij alle vakken gebruiken. Door ze te gebruiken binnen wetenschap en technologie kunnen leerlingen deze vaardigheden verder ontwikkelen.