Zoeken - zoekresultaten
verfijn de resultaten
Het schoolvak Chinees leent zich bij uitstek voor een interculturele benadering.
Het leerplankader maakt deel uit van het beleidsprogramma 'Cultuureducatie met Kwaliteit' en heeft tot doel de kwaliteit van kunstzinnige oriëntatie op basisscholen en scholen voor speciaal onderwijs te waarborgen.
In de preambule van het primair onderwijs worden drie kanttekeningen geplaatst bij de operationalisering van deze kerndoelen. Hierin worden ook leergebiedoverstijgende vaardigheden / 21e eeuwse vaardigheden aan de orde gesteld.
De vakspecifieke trendanalyse van het schoolvak Nederlands betreft de sectoren primair onderwijs (po), onderbouw voortgezet onderwijs (vo-ob), vmbo bovenbouw en havo/vwo tweede fase.
Binnen kunstzinnige oriëntatie is het (cyclische) creatieve proces als uitgangspunt genomen voor de inhoud van het onderwijsaanbod. Dit proces draagt bij aan de ontwikkeling van de creativiteit.
Beide subdomeinen E Cultuur en Literatuur moeten worden getoetst en becijferd. De vaksectie/school is vrij in het bepalen van aantal, vorm en inhoud van de toetsen.
Cultuur gaat over alles wat mensen maken, denken en doen. Cultuur is de ontwikkeling van een gemeenschap door het ontstaan van gebruiken.